آخرین اخبار

سایه استقلال در برزیل ایران و جنگ کهکشانی‌ها در اصفهان

سه مسابقه باقیمانده هفته نخست لیگ برتر پنجشنبه شب برگزار می شود که در حساس ترین بازی ها استقلال میهمان تیم صنعت نفت آبادان است و تراکتور تبریز به مصاف سپاهان اصفهان خواهد رفت.

اشتراک گذاری
17 مرداد 1402
کد مطلب : 6697

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، فردا شب با انجام سه مسابقه دیدارهای هفته نخست لیگ برتر بیست و سوم به پایان می رسد. آن هم در حالیکه تا  ساعت ۱۸:۳۰ روز گذشته استقلال نسبت به ثبت قرارداد بازیکنانش اقدام نکرده بود! این رفتار عجیب استقلال باعث نگرانی هواداران پرشمار این باشگاه هم شد. 

نگاهی به این سه بازی می اندازیم؛

هوادار – مس رفسنجان؛  تقابل استقلالی های سابق لیگ

تیم هوادار با محمود فکری وارد این فصل شده، تیمی که اسکلتش را بازیکنان سابق استقلال تشکیل می داد و حالا سرمربی اسبق آبی ها را هم به خدمت گرفته است. مس رفسنجان هم کادرفنی اش را تغییر داد و  ساکت الهامی سرمربی فصل گذشته هوادار را به خدمت گرفته تا او هم در گام نخست مقابل تیم سابقش قرار بگیرد. ساکت شرایط تیم هوادار را می شناسد و مثل فکری یک مربی تمام استقلالی محسوب می شود.البته محمود فکری در این دیدار به دلیل محرومیت غایب است. 

مس فصل گذشته را با رتبه پنجمی به پایان رساندند که رتبه مطلوبی برای این تیم محسوب می شد و هوادار هم دهم شد. در ۵ تقابل دو تیم در سال های اخیر مس رفسنجان ۳ برد داشته و دو بازی هم مساوی شده و تاکنون هوادار موفق به شکست مس نشده است. فکری باید در همین گام نخست طلسم شکنی کند. 

سپاهان اصفهان – تراکتور تبریز؛ جنگ کهکشانی ها

یکی از جذاب ترین مسابقات نیم فصل اول در اصفهان و هفته نخست برگزار می شود جایی که دو تیم پرستاره و مدعی مقابل هم صف آرایی می کنند. این دو زمانی قرارداد خواهرخواندگی هم امضا کرده بودند اما افشاگری دو هفته پیش زنوزی مالک تراکتور در مورد دستمزد رضا اسدی، باعث شد باشگاه سپاهان از مالک تراکتور شکایت کند! البته تنش بین دو باشگاه سابقه طولانی دارد و حتی زمانی بر سر جذب احسان حاج صفی روابط دو باشگاه تیره و تار شده بود و حالا این ماجرا به شکل دیگری تکرار شده است. 

 بسیاری از کارشناسان این دو تیم را از شانس های مسلم قهرمانی می دانند البته تراکتور به دلیل مسدود شدن پنجره نقل و انتقالاتی اش از سوی فیفا با مشکل بزرگی روبه رو شده و اگر نتواند تا فردا شب پنجره  را باز کند مجبور است بدون بازیکنان جدید به مصاف سپاهان برود که در آنصورت ستاره های جدید تراکتور باید از روی سکوها نظاره گر بازی تیم شان باشند! 

مصاف پاکو خمز اسپانیایی با ژوزه مورایس پرتغالی در این مسابقه هم در نوع خود جالب توجه است دو مربی که تلاش می کنند سبک متفاوتی از فوتبال را ارایه بدهند فوتبالی هجومی و مبتنی بر مالکیت توپ.  نبرد خواهر خوانده های سابق فوتبال برای هواداران فوتبال در اصفهان و تبریز اهمیت ویژه ای دارد و البته نتیجه این بازی برای دیگر تیم های مدعی از جمله استقلال و پرسپولیس

صنعت نفت ابادان – استقلال؛ سایه استقلال در برزیل ایران!؟

نفت آبادان و استقلال تقابل دو تیم قدیمی وپرهوادارفوتبال کشوراست که در این فصل شباهت های زیادی به هم دارند. سرمربی هردو تیم از شرایط باشگاه شان رضایت کامل ندارند.عبداله ویسی در مقطعی در تمرینات پیش فصل بخاطر برخی مشکلاتی که برایش به وجود آوردند غیبت کرد و جواد نکونام سرمربی استقلال هم بارها در این روزها  از شرایط باشگاه و تیمش گلایه کرده است. او حتی از پیشکسوتان باشگاه که قصد روحیه دادن به تیم را داشتند هم انتقاد کرده و گفته وقتی محبی و قائدی رفته اند چرا می گویید مشکلی نداریم! به هر حال نکونام یکی دو مرتبه هم مدعی شد که فقط بخاطر هواداران استقلال در این تیم مانده است .

استقلال پیش فصل پرحاشیه ای داشت،  دو مدیرعامل فقط در این مقطع  تغییر کردند و در جذب بازیکن هم استقلال خیلی توانمند نشان نداد به طوریکه نکونام اکنون می گوید ما کمبود بازیکن داریم. البته همین بازیکنان کم هم تا دیروز عصر در سامانه ثبت قرارداد سازمان لیگ ثبت نشده بودند!  حالا اگر استقلال مدارکش کامل شود! در نخستین بازی در برزیل ایران و در گرمای نفس گیر آبادان به مصاف صنعت نفت خواهد رفت. نفت آبادانی که هنوز در غم از دست دادن عجمی پور ستاره جوانش عزادار است. این بازی در پیش چشم دو مربی تیم ملی یعنی آندرانیک تیموریان و رحمان رضایی برگزار خواهد شد. 

برنامه مسابقات هفته نخست لیگ برتر به شرح زیر است:

چهارشنبه ۱۸ مرداد

نساجی مازندران – پیکان تهران- ساعت ۱۹- ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر

گل‌گهر سیرجان – فولاد خوزستان- ساعت ۱۹:۳۰ – ورزشگاه شهیدسردار سلیمانی سیرجان

پرسپولیس – آلومینیوم اراک- ساعت ۱۹:۳۰ – ورزشگاه آزادی تهران

ملوان بندرانزلی – ذوب‌آهن اصفهان- ساعت ۱۹:۳۰- ورزشگاه تختی انزلی

استقلال خوزستان – شمس آذر قزوین- ساعت ۲۱:۳۰ – ورزشگاه غدیر اهواز

پنجشنبه ۱۹ مرداد

فولادمبارکه سپاهان اصفهان – تراکتورتبریز- ساعت ۱۹- ورزشگاه نقش جهان اصفهان

هوادارتهران – مس رفسنجان- ساعت ۱۹- ورزشگاه پاس قوامین تهران

صنعت نفت آبادان – استقلال- ساعت ۲۱:۳۰ – ورزشگاه تختی آبادان 

پایان پیام/

 



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − سه =